fredag 28 juni 2013

Båtliv och framsteg

Midsommarhelgen tillbringades i båten ute på Mellerstön. Både Kola och Kvick skötte sig med den äran på sin premiärtur. Boris fick stanna på land och fira midsommar med mina föräldrar. Jag ville kunna fokusera helt på Kvick och Kola och se till att de skulle få en bra och lugn första båttur.

Svårt att fota svarta hundar och Kvick är inget undantag. Lyckades i alla fall få med honom på ett par bilder från midsommarhelgen...
Kola med sin nya flytväst i väntan på att vi ska kasta loss.
Kvick ligger redan och sover i ruffen.

Kola spanar intensivt på Mellerstöns fågelliv.

Sjön suger

Nu vill vi ha ben!

Bästa polarna
Kola fortsätter att göra framsteg på rehaben. Idag på pass 16 fick han trava snabbt i treadmillen till sin stora glädje. Han tog ut steget riktigt bra och höll rygglinjen hela passet. Nu ska vi ska lägga till klövjeväskor på promenaderna, men i övrigt är det "gamla" övningar som gäller. Känns hoppfullt!

2 kommentarer:

  1. Härliga sommarbilder :)

    Hoppas rehaben går bra och att Kola blir helt återställd! Har också en cocker med PL, det är väldigt tråkigt att många väljer att avla när de vet att problemet finns :(

    /Anna-Carin (www.lillaliam.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Anna-Carin! Jag hoppas och tror att Kola kommer att bli bra. Tråkigt att höra att du också har en PL-cocker, men jag såg på din hemsida att det verkar vara full rulle på honom. Ger mig hopp!:-)

      Radera