tisdag 28 maj 2013

Ny Kula med Kola och Kvick

Nu gör jag ett nytt försök med både med blogg och med jaktcocker. Nu finns jaktcockrarna Kola och Kvick i huset, förutom welshen Boris.

Kola (Meryl Tan Man) flyttade in hos oss i slutet av januari i år och lyckan var total. Charmigare och behagligare hund får man leta efter. Tyvärr visade det sig att Kola hade patellaluxation grad 1 trots intyg från Audell att han var ua. Nu hoppas vi alla att Kola ska bli bra med hjälp av rehab och vi är på god väg (peppar, peppar...).

Kvick (Iagos Kvickrot) kom in i flocken så sent som i lördags och har installerat sig bra på kort tid. Känns skoj med en valp i huset igen! Jag hoppas och tror att Kvick blir "fjärde gången gillt" för mig vad gäller jaktcocker... Han är en väldigt framåt och nyfiken liten krabat. Här får jag nog vad jag gör. Enda chansen att få honom  på en hyfsat skarp bild är i en mindre fördelaktig position:
 
Boris tar varje möjlighet till att slappa och ta det lilla lugna. På äldre dar har han dessutom fått "möbeldispens" ute på altanen, som han utnyttjar vid tillfälle.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar